Házi állatok a karanténban
(otthon 3 kisgyerekkel)

2. nap

    Kellékek, előkészületek:
  • lábnyomok megrajzolása szaggatott vonallal
  • Memóriajátékhoz a mellékletet kinyomtatni – melléklet 5., felragasztani a padlóra
  • Gilisztát, tyúkot megrajzolni a hangkeresős feladathoz
  • 4. Cipősdobozokat felkutatni
    Anyanyelvi játék, beszélgetés:
  • állathangok meghallgatása (rámutatni az állatra)
  • Mi utánozzuk a hangjukat
    Vonalvezetés:
  • Beszélgetés a lóról és a szarvasmarháról (Külső tulajdonságaik, hangjuk, Miért tartjuk őket?, stb.)
  • Lábnyomaik kiválasztása, körberajzolása
  • többi lábnyomot is körberajzoljuk, kiszínezzük (szempont: négylábúak lábnyomait kékre, kétlábúakét pirosra)
    háziállatok foglalkozás óvodásoknak
  • Felragasztani a megfelelő állathoz (megbeszélhetjük: Mi a különbség a macska meg a kutya lábnyomai között? – karmok; Miért olyan a lúd és a kacsa lábnyoma? – úszóhártya; A tyúk és a kakas lábán miért nincs úszóhártya? és ez hogy függ össze azzal, hogy mivel táplálkoznak?)
    háziállatok foglalkozás óvodásoknak
    Ügyességi játék:
  • Csapkodós memória: Háziállatok képét ragasztottam a padlónkra (lehet kisebben is játszani, akkor papírra kell rátenni a képeket). Kiinduló helyzet a képen látható. Mindkét játékosnak ugyanaz a 7 db állat van felragasztva (lehet tükörképben is, úgy könnyebb játszani). Én kezdem a játékot, elmondok kettő-három-négy stb. állat nevét úgy, hogy közben a kezemmel rácsapok az állatokra. A gyereknek az adott sorrendben kell visszamondania az állatokat, ugyanúgy rácsapva azokra.
    Nehezítés: ha a sorrend mellett arra is kell figyelni, hogy melyik kézzel csapok a képre.
    Nehezítés: ha nem az állat nevét mondom hangosan, hanem pl a hangját utánzom.
    háziállatok foglalkozás óvodásoknak
    Gondolkodtató feladat:
  • Hol hallod a …. hangot? (Háziállatok neveiben keressük a hangokat. Ha a kicsinyek illetve a szülők elnevezéseit használjuk, jobban rögzülnek) Ha az elején, akkor a tyúk a giliszta fejét kapja el, tehát felé kell tenni. Ha a végén, akkor tyúk a farkánál fogva kapja el a gilisztát. Ha pedig a belsejében halljuk a hangot, akkor a középső vonalra kall tenni a tyúkot.
    háziállatok foglalkozás óvodásoknak
    Mozgásos feladat:
  • ló mozgásának utánzása
    Kreatív feladat:
  • Cipősdobozok állatokká alakítása (kétlábú és egy négylábú): másnap ebbe fogunk célba dobni